Иновативни са училищата, които извършват целенасочена, планирана и контролирана промяна, чрез въвеждане на иновативни практики, с които се решават организационни и съдържателни проблеми в образователния процес.
Иновацията в училище е крайният резултат от иновационната дейност, получила реализация във вид на нов образователен продукт или усъвършенстван процес, използван в практическата дейност.
Иновативните училища са училища, които постигат подобряване на качеството на образованието чрез следните дейности:
1. Разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението;
2. Организират по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението и образователната среда;
3. Използват нови методи на преподаване;
4. Разработват по нов начин учебно съдържание, учебни програми и учебни планове.
Като иновация или като елемент на иновация по отношение на организацията, свързана с подобряване на качеството и с повишаване на резултатите от обучението, училищата могат да предлагат присъственото обучение в училището за учениците от V до ХІІ клас в дневна, вечерна, комбинирана или задочна форма, дуална система на обучение, да бъде съчетано със синхронно обучение от разстояние в електронна среда, но за не повече от 20 на сто от задължителните и/или избираемите учебни часове по един или повече учебни предмети, за които това е приложимо.
РЕЗЮМЕ НА ИНОВАЦИЯТА
ОУ „Йордан Йовков“,
град Варна,
община Варна,
код по НЕИСПУО 400011,
ОБЛАСТ ВАРНА
Начало на предложената иновация 15.09.2024 г.
Край на дейностите на предложената иновация 14.09.2026 г.
1. Мотиви за предложената иновация, свързани с обективни данни и анализи на състоянието и елементите на училищния живот:
● Придобит методически опит от предходните иновации; Въвеждане на творческо обучение, формиращо ключови компетентности за справяне с предизвикателствата на живота; Обучени учители и креативни класни стаи.
2. Цел на иновацията:
· Въвеждане на нов метод на преподаване – учене чрез правене и съпреживяване.
3. Кратко описание на иновативния процес и иновацията за определения в проекта период - Иновацията "Творци откриватели" обхваща периода 2024 - 2026 г. и се реализира в 2 етапа. Всеки етап обхваща една учебна година.
1.През учебната 2024/2025 г. три паралелки 2. клас ще работят в иновативни учебни уроци разпределени в пет модула .С приключването на всеки модул, в дни на отворените врати ще се представя по един урок за ученици, учители и родители.
2.През учебната 2025/2026 г . иновацията ще обхване три паралелки от 2. клас и три паралелки от 3. клас. Учителите, които ще преподават на учениците от втори клас ще мултиплицират, усъвършенстват, добавят и разширяват добрите практики от предходната година, а тези, които ще преподават на третите класове ще обединяват учебно съдържание в един модул от два, три или повече предмета.
4. План за изпълнението за учебната 2024/2025 г.
През 2024/2025 година ще се включат трима класни ръководители на 2. клас, 78 ученици и техните родители.
5. Възможност за разширяване на обхвата на иновативния процес:
Мултиплициране на дейността през следващите учебни години в начален етап.
6. Възможност за мултиплициране на училищния опит и добрите практики:
През учебната 2025/2026 г . иновацията ще обхване три паралелки от 2. клас и три паралелки от 3. клас.
7. Информация за учениците, включени в иновативния процес:
През учебната година 2024/2025 ще се включат 78 ученици от II клас.
8. Информация за квалификацията на учителите, включени в иновативния процес – трима учители - един старши и един e сертифициран преподавател - Google, ниво 1.
9. Информация за научни данни и доказателства, свързани с ефективната приложимост на предложените иновации
Пет авторски иновативни урока, разработени чрез екипна работа на учителите.
10. Описание на целите и идеите, свързани с личностното, интелектуалното и емоционалното развитие на учениците
Развиване на креативността, иновативното мислене и заложбите на учениците.
11. Длъжностно лице от училището, за контакт:
052 640109, Христова, ЗДУД, 7.00 -15.30 часа.